پیش نیازهای برنامه نویسی اندروید

مباحث مربوط به زبان های برنامه نویسی در لینوکس

پیش نیازهای برنامه نویسی اندروید

نوشتهاز Nader90 » سه شنبه تیر 10, 99 11:40 am

قبل از شروع برنامه نویسی اندروید، بهتر است با این پیش نیازها آشنا باشید:

زبان برنامه نویسی جاوا:
برنامه نویسی اندروید بیشتر به زبان JAVA نوشته می شود. بنابراین قبل از شروع برنامه نویسی آندروید باید با مفاهیم JAVA و OOPS آشنا باشید.

زبان برنامه نویسی XML:
هنگامی که شما با JAVA کار می کنید، بهتر است دانشی هم درباره XML برای طراحی UI برنامه اندرویدی داشته باشید. اگرچه اندروید استودیو برای طراحی UI از امکانات کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)استفاده می کند، اما اگر می خواهید UI اپلیکیشن اندرویدی شما بسیار تعاملی تر و حرفه ای تر باشد ، باید XML را یاد بگیرید.

پلتفرم اندروید استودیو (Android Studio) و SDK:
در حال حاضر اندروید استودیو بهترین محیط توسعه اندروید است و مرتب توسط گوگل بروزرسانی، امکانات جدید اضافه و ایرادات رفع می شود. برای ایجاد برنامه های اندرویدی به Android Studio و SDK احتیاج دارید. هر دو آنها برای دانلود رایگان در دسترس هستند.

Activity Lifecycle : چرخه فعالیت اکتیویتی یا چرخه حیات اکتیویتی مانند ایجاد، شروع، از سرگیری ، مکث ، متوقف یا نابود شده بیاموزید.

Intent : برای برقراری ارتباط بین کامپوننت ها از یک برنامه به برنامه دیگر استفاده می شود.

Shared Preference : Shared Preferences اندروید روشی است که به وسیله آن می توانید مقادیر کمی از داده های اولیه را درون یک فایل XML در حافظه دستگاه اندرویدی ذخیره و بازیابی کنید و به عنوان یک پایگاه همیشگی برای این دادهای ساده مورد استفاده قرار می گیرد.

از Shared Preferences اندروید می توان برای ذخیره تنظیمات برنامه (مانند فونت، رنگ، تم)، ثبت اطلاعات ورود کاربر(مانند لاگین و لاگ اوت)، نمایش و چیدمان لیست ها، فعال یا غیرفعال بودن دریافت نوتیفیکشن ها، و … استفاده کرد.

JSON : JSON مخفف عبارت JavaScript Object Notation به معنای “نشانه‌گذاری شئ جاوا اسکریپت” است. این قالب سبک وزن (lightweight) برای ذخیره و حمل‌ونقل داده است و توسط انسان قابل خواندن و تجزیه آن آسان است. وقتی برنامه اندرویدی ما نیاز به تبادل داده ها از سرور دارد، جیسون بهترین گزینه برای XML است.

Toast : Toast & Custom Toast ها در اندروید برای نمایش اطلاعات برای مدت زمان کوتاهی استفاده می شود. به صورت پیشفرض یک پیام نمایش می دهد که به سرعت نمایش داده می شود و پس از مدت زمان مشخص از بین می رود. Toast شخصی سازی شده در اندروید می توان رنگ، سایز، مدت زمان نمایش و حتی عکس نیز به آن اضافه کرد.

Internal Storage : حافظه داخلی در اندروید، محل ذخیره سازی داده های شخصی بر روی حافظه ی دستگاه اندرویدی است که این داده ها به طور پیش فرض شخصی بوده و فقط از طریق اپلیکیشن های شما قابل دسترسی می باشند و زمانی پاک می شوند که کاربر دستگاه ، اپلیکیشن را پاک کرده باشد.

External Storage : دو نوع حافظه خارجی برای اندروید وجود دارد که عبارتند از:

Primary External Storage : این حافظه همان حافظه داخلی گوشی محصوب می شود مثلا گوشی Galaxy s7 32 GB و این نوع حافظه در تمامی گوشی ها وجود دارد و به آن حافظه داخلی یا Built-in Memory نیز می گویند.
Secondary External Storage : این حافظه ممکن است در بعضی گوشی ها وجود داشته باشد یا نداشته باشد و به آن SD-CARD نیز می گویند.
Sqlite SQLite :یک پایگاه تخصصی اندروید می باشد که دارای قابلیت پرس و جو، منبع باز ، سبک وزن برای ذخیره سازی اطلاعات می باشد. اندروید در راستای اجرای بانک اطلاعاتی SQLite ساخته شده است.

AsyncTask: به شما امکان می دهد دستورالعمل را در پس زمینه اجرا کنید و سپس دوباره با موضوع اصلی خود همگام سازی کنید.

Splash Screen : اولین صفحه راه اندازی شده برای برنامه شماست که با باز شدن اپلیکیشن شما ظاهر و بارگزاری می شود.

Volley : یک کتابخانه HTTP است که توسط Google ساخته شده و برای اولین بار در Google I / O 2013 معرفی شده است. این کتابخانه برای انتقال داده ها از طریق شبکه استفاده می شود.

Retrofit : یک کتابخانه شبکه ساده است که برای معاملات شبکه استفاده می شود. با استفاده از این کتابخانه می توان یکپارچه پاسخ JSON را از سرویس وب / API وب دریافت کرد.

Google Maps Android : این امکان را می دهد که قابلیت Google Maps را در اپلیکیشن خود بکار ببرید. برای اینکار، گوگل برای استفاده از نقشه ها ، کتابخانه ای را از طریق خدمات Google Play برای شما فراهم می کند.

Camera in Android : دوربین در اندروید یک دستگاه سخت افزاری است که امکان ضبط تصاویر و فیلم ها را در اپلیکیشن های شما فراهم می کند.

Picasso in Android : یکی از بهترین کتابخانه های اندروید برای دانلود، ذخیره سازی و کشینگ تصاویر است. در واقع زمانی که شما به دنبال لود تصویر از اینترنت در اپلیکیشن اندرویدی تان هستید کاربرد دارد.

قرص هیدروکلروتیازید چیست؟
مهمترین نکاتی که راجب ترک هر نوع مواد مخدری باید بدانید!
تاثیر قارچ پوست سر بر ریزش مو چیست؟
عوارض قرص ویزارسین برای زودانزالی چیست؟
Nader90

 
نوشته: 2
پیوستن: سه شنبه تیر 10, 99 11:28 am
Given: 0 thanks
Received: 0 thanks

Re: پیش نیازهای برنامه نویسی اندروید

نوشتهاز zzz123 » دو شنبه بهمن 11, 00 1:22 pm

zzz123

 
نوشته: 30
پیوستن: یک شنبه دی 19, 00 11:22 am
Given: 0 thanks
Received: 0 thanks

Re: پیش نیازهای برنامه نویسی اندروید

نوشتهاز janimani » پنج شنبه شهریور 3, 01 9:51 am

Nader90 نوشته است:قبل از شروع برنامه نویسی اندروید، بهتر است با این پیش نیازها آشنا باشید:

زبان برنامه نویسی جاوا:
برنامه نویسی اندروید بیشتر به زبان JAVA نوشته می شود. بنابراین قبل از شروع برنامه نویسی آندروید باید با مفاهیم JAVA و OOPS آشنا باشید.

زبان برنامه نویسی XML:
هنگامی که شما با JAVA کار می کنید، بهتر است دانشی هم درباره XML برای طراحی UI برنامه اندرویدی داشته باشید. اگرچه اندروید استودیو برای طراحی UI از امکانات کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)استفاده می کند، اما اگر می خواهید UI اپلیکیشن اندرویدی شما بسیار تعاملی تر و حرفه ای تر باشد ، باید XML را یاد بگیرید.

پلتفرم اندروید استودیو (Android Studio) و SDK:
در حال حاضر اندروید استودیو بهترین محیط توسعه اندروید است و مرتب توسط گوگل بروزرسانی، امکانات جدید اضافه و ایرادات رفع می شود. برای ایجاد برنامه های اندرویدی به Android Studio و SDK احتیاج دارید. هر دو آنها برای دانلود رایگان در دسترس هستند.

Activity Lifecycle : چرخه فعالیت اکتیویتی یا چرخه حیات اکتیویتی مانند ایجاد، شروع، از سرگیری ، مکث ، متوقف یا نابود شده بیاموزید.

Intent : برای برقراری ارتباط بین کامپوننت ها از یک برنامه به برنامه دیگر استفاده می شود.

Shared Preference : Shared Preferences اندروید روشی است که به وسیله آن می توانید مقادیر کمی از داده های اولیه را درون یک فایل XML در حافظه دستگاه اندرویدی ذخیره و بازیابی کنید و به عنوان یک پایگاه همیشگی برای این دادهای ساده مورد استفاده قرار می گیرد.

از Shared Preferences اندروید می توان برای ذخیره تنظیمات برنامه (مانند فونت، رنگ، تم)، ثبت اطلاعات ورود کاربر(مانند لاگین و لاگ اوت)، نمایش و چیدمان لیست ها، فعال یا غیرفعال بودن دریافت نوتیفیکشن ها، و … استفاده کرد.

JSON : JSON مخفف عبارت JavaScript Object Notation به معنای “نشانه‌گذاری شئ جاوا اسکریپت” است. این قالب سبک وزن (lightweight) برای ذخیره و حمل‌ونقل داده است و توسط انسان قابل خواندن و تجزیه آن آسان است. وقتی برنامه اندرویدی ما نیاز به تبادل داده ها از سرور دارد، جیسون بهترین گزینه برای XML است.

Toast : Toast & Custom Toast ها در اندروید برای نمایش اطلاعات برای مدت زمان کوتاهی استفاده می شود. به صورت پیشفرض یک پیام نمایش می دهد که به سرعت نمایش داده می شود و پس از مدت زمان مشخص از بین می رود. Toast شخصی سازی شده در اندروید می توان رنگ، سایز، مدت زمان نمایش و حتی عکس نیز به آن اضافه کرد.

Internal Storage : حافظه داخلی در اندروید، محل ذخیره سازی داده های شخصی بر روی حافظه ی دستگاه اندرویدی است که این داده ها به طور پیش فرض شخصی بوده و فقط از طریق اپلیکیشن های شما قابل دسترسی می باشند و زمانی پاک می شوند که کاربر دستگاه ، اپلیکیشن را پاک کرده باشد.

External Storage : دو نوع حافظه خارجی برای اندروید وجود دارد که عبارتند از:

Primary External Storage : این حافظه همان حافظه داخلی گوشی محصوب می شود مثلا گوشی Galaxy s7 32 GB و این نوع حافظه در تمامی گوشی ها وجود دارد و به آن حافظه داخلی یا Built-in Memory نیز می گویند.
Secondary External Storage : این حافظه ممکن است در بعضی گوشی ها وجود داشته باشد یا نداشته باشد و به آن SD-CARD نیز می گویند.
Sqlite SQLite :یک پایگاه تخصصی اندروید می باشد که دارای قابلیت پرس و جو، منبع باز ، سبک وزن برای ذخیره سازی اطلاعات می باشد. اندروید در راستای اجرای بانک اطلاعاتی SQLite ساخته شده است.

AsyncTask: به شما امکان می دهد دستورالعمل را در پس زمینه اجرا کنید و سپس دوباره با موضوع اصلی خود همگام سازی کنید.

Splash Screen : اولین صفحه راه اندازی شده برای برنامه شماست که با باز شدن اپلیکیشن شما ظاهر و بارگزاری می شود.

Volley : یک کتابخانه HTTP است که توسط Google ساخته شده و برای اولین بار در Google I / O 2013 معرفی شده است. این کتابخانه برای انتقال داده ها از طریق شبکه استفاده می شود.

Retrofit : یک کتابخانه شبکه ساده است که برای معاملات شبکه استفاده می شود. با استفاده از این کتابخانه می توان یکپارچه پاسخ JSON را از سرویس وب / API وب دریافت کرد.

Google Maps Android : این امکان را می دهد که قابلیت Google Maps را در اپلیکیشن خود بکار ببرید. برای اینکار، گوگل برای استفاده از نقشه ها ، کتابخانه ای را از طریق خدمات Google Play برای شما فراهم می کند.

Camera in Android : دوربین در اندروید یک دستگاه سخت افزاری است که امکان ضبط تصاویر و فیلم ها را در اپلیکیشن های شما فراهم می کند.

Picasso in Android : یکی از بهترین کتابخانه های اندروید برای دانلود، ذخیره سازی و کشینگ تصاویر است. در واقع زمانی که شما به دنبال لود تصویر از اینترنت در اپلیکیشن اندرویدی تان هستید کاربرد دارد.

قرص هیدروکلروتیازید چیست؟
مهمترین نکاتی که راجب ترک هر نوع مواد مخدری باید بدانید!
تاثیر قارچ پوست سر بر ریزش مو چیست؟
عوارض قرص ویزارسین برای زودانزالی چیست؟

watch all spanish daramas here in HD quality
https://tusmundo.me/
janimani

 
نوشته: 17
پیوستن: پنج شنبه شهریور 3, 01 9:29 am
Given: 0 thanks
Received: 0 thanks

Re: پیش نیازهای برنامه نویسی اندروید

نوشتهاز janimani » پنج شنبه شهریور 3, 01 9:52 am

Nader90 نوشته است:قبل از شروع برنامه نویسی اندروید، بهتر است با این پیش نیازها آشنا باشید:

زبان برنامه نویسی جاوا:
برنامه نویسی اندروید بیشتر به زبان JAVA نوشته می شود. بنابراین قبل از شروع برنامه نویسی آندروید باید با مفاهیم JAVA و OOPS آشنا باشید.

زبان برنامه نویسی XML:
هنگامی که شما با JAVA کار می کنید، بهتر است دانشی هم درباره XML برای طراحی UI برنامه اندرویدی داشته باشید. اگرچه اندروید استودیو برای طراحی UI از امکانات کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)استفاده می کند، اما اگر می خواهید UI اپلیکیشن اندرویدی شما بسیار تعاملی تر و حرفه ای تر باشد ، باید XML را یاد بگیرید.

پلتفرم اندروید استودیو (Android Studio) و SDK:
در حال حاضر اندروید استودیو بهترین محیط توسعه اندروید است و مرتب توسط گوگل بروزرسانی، امکانات جدید اضافه و ایرادات رفع می شود. برای ایجاد برنامه های اندرویدی به Android Studio و SDK احتیاج دارید. هر دو آنها برای دانلود رایگان در دسترس هستند.

Activity Lifecycle : چرخه فعالیت اکتیویتی یا چرخه حیات اکتیویتی مانند ایجاد، شروع، از سرگیری ، مکث ، متوقف یا نابود شده بیاموزید.

Intent : برای برقراری ارتباط بین کامپوننت ها از یک برنامه به برنامه دیگر استفاده می شود.

Shared Preference : Shared Preferences اندروید روشی است که به وسیله آن می توانید مقادیر کمی از داده های اولیه را درون یک فایل XML در حافظه دستگاه اندرویدی ذخیره و بازیابی کنید و به عنوان یک پایگاه همیشگی برای این دادهای ساده مورد استفاده قرار می گیرد.

از Shared Preferences اندروید می توان برای ذخیره تنظیمات برنامه (مانند فونت، رنگ، تم)، ثبت اطلاعات ورود کاربر(مانند لاگین و لاگ اوت)، نمایش و چیدمان لیست ها، فعال یا غیرفعال بودن دریافت نوتیفیکشن ها، و … استفاده کرد.

JSON : JSON مخفف عبارت JavaScript Object Notation به معنای “نشانه‌گذاری شئ جاوا اسکریپت” است. این قالب سبک وزن (lightweight) برای ذخیره و حمل‌ونقل داده است و توسط انسان قابل خواندن و تجزیه آن آسان است. وقتی برنامه اندرویدی ما نیاز به تبادل داده ها از سرور دارد، جیسون بهترین گزینه برای XML است.

Toast : Toast & Custom Toast ها در اندروید برای نمایش اطلاعات برای مدت زمان کوتاهی استفاده می شود. به صورت پیشفرض یک پیام نمایش می دهد که به سرعت نمایش داده می شود و پس از مدت زمان مشخص از بین می رود. Toast شخصی سازی شده در اندروید می توان رنگ، سایز، مدت زمان نمایش و حتی عکس نیز به آن اضافه کرد.

Internal Storage : حافظه داخلی در اندروید، محل ذخیره سازی داده های شخصی بر روی حافظه ی دستگاه اندرویدی است که این داده ها به طور پیش فرض شخصی بوده و فقط از طریق اپلیکیشن های شما قابل دسترسی می باشند و زمانی پاک می شوند که کاربر دستگاه ، اپلیکیشن را پاک کرده باشد.

External Storage : دو نوع حافظه خارجی برای اندروید وجود دارد که عبارتند از:

Primary External Storage : این حافظه همان حافظه داخلی گوشی محصوب می شود مثلا گوشی Galaxy s7 32 GB و این نوع حافظه در تمامی گوشی ها وجود دارد و به آن حافظه داخلی یا Built-in Memory نیز می گویند.
Secondary External Storage : این حافظه ممکن است در بعضی گوشی ها وجود داشته باشد یا نداشته باشد و به آن SD-CARD نیز می گویند.
Sqlite SQLite :یک پایگاه تخصصی اندروید می باشد که دارای قابلیت پرس و جو، منبع باز ، سبک وزن برای ذخیره سازی اطلاعات می باشد. اندروید در راستای اجرای بانک اطلاعاتی SQLite ساخته شده است.

AsyncTask: به شما امکان می دهد دستورالعمل را در پس زمینه اجرا کنید و سپس دوباره با موضوع اصلی خود همگام سازی کنید.

Splash Screen : اولین صفحه راه اندازی شده برای برنامه شماست که با باز شدن اپلیکیشن شما ظاهر و بارگزاری می شود.

Volley : یک کتابخانه HTTP است که توسط Google ساخته شده و برای اولین بار در Google I / O 2013 معرفی شده است. این کتابخانه برای انتقال داده ها از طریق شبکه استفاده می شود.

Retrofit : یک کتابخانه شبکه ساده است که برای معاملات شبکه استفاده می شود. با استفاده از این کتابخانه می توان یکپارچه پاسخ JSON را از سرویس وب / API وب دریافت کرد.

Google Maps Android : این امکان را می دهد که قابلیت Google Maps را در اپلیکیشن خود بکار ببرید. برای اینکار، گوگل برای استفاده از نقشه ها ، کتابخانه ای را از طریق خدمات Google Play برای شما فراهم می کند.

Camera in Android : دوربین در اندروید یک دستگاه سخت افزاری است که امکان ضبط تصاویر و فیلم ها را در اپلیکیشن های شما فراهم می کند.

Picasso in Android : یکی از بهترین کتابخانه های اندروید برای دانلود، ذخیره سازی و کشینگ تصاویر است. در واقع زمانی که شما به دنبال لود تصویر از اینترنت در اپلیکیشن اندرویدی تان هستید کاربرد دارد.

قرص هیدروکلروتیازید چیست؟
مهمترین نکاتی که راجب ترک هر نوع مواد مخدری باید بدانید!
تاثیر قارچ پوست سر بر ریزش مو چیست؟
عوارض قرص ویزارسین برای زودانزالی چیست؟

watch all spanish daramas here in HD quality
https://tusmundo.me/
janimani

 
نوشته: 17
پیوستن: پنج شنبه شهریور 3, 01 9:29 am
Given: 0 thanks
Received: 0 thanks


برگشت به برنامه نویسی

اکنون هست

;کسانی که اکنون در این تالار هستند: کاربری نام ننوشته است کاربر و 3 میهمان

cron