بهترین اپلیکیشن های یادگیری برنامه‌نویسی برای کودکان

مباحث مربوط به زبان های برنامه نویسی در لینوکس

بهترین اپلیکیشن های یادگیری برنامه‌نویسی برای کودکان

نوشتهاز Mari99 » شنبه اردیبهشت 6, 99 11:42 pm

همانطور که ما در دنیای تکنولوژی و دیجیتال زندگی می‌کنیم و ظاهرا این دوران هر روز در تکامل است، یادگیری برنامه‌نویسی و کسب توانایی در این حوزه بسیار مهمتر از هر وقت دیگری شده است. هر چند که قرار نیست همه مردم در آینده به برنامه‌نویس تبدیل شوند اما داشتن توانایی کدنویسی در یک سطح مقدماتی می‌تواند به یکی از امرهای ضروری برای بسیاری از کارهای مختلف تبدیل شود.

[سیما

در حال حاضر هیچ عدد دقیقی برای سن کودکان وجود ندارد که از آن زمان به بعد بخواهند برنامه‌نویسی را یاد بگیرند، با این حال در حال حاضر پلتفرم‌های مختلفی برای یادگیری برنامه‌نویسی به کودکان وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند برای محدوده‌های مختلف سنی مناسب باشد. برخی از این موارد برای کودکانی ساخته شده است که حتی توانایی خواندن و نوشتن ندارند، در همین حال برخی دیگر برای افرادی طراحی شده است که دانش آموز هستند و مهارت مقدماتی را در ریاضیات کسب کرده‌اند.

۱. Scratch
Scratch یک زبان برنامه‌نویسی بصری است که توسط گوگل و MIT طراحی شده است. اسکرچ بیشتر برای کودکانی می‌تواند استفاده شود که سنی بین ۸ تا ۱۶ سال دارند. با این حال در حال حاضر به اندازه‌ای این اپلیکیشن محبوبیت پیدا کرده است که هر سنی بیشتر از ۸ سال از آن استفاده می‌کند و برخی از افراد معتقدند که این قدم بسیار عالی برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی خواهد بود. در اسکرچ هر کدام از دستورات برنامه‌نویسی که با آن در پروسه ساخت یک برنامه تعامل داریم به صورت یکسری بلوک‌ها یا الما‌ن‌های بصری در آمده‌اند که ما باید مانند پازل در کنار یکدیگر قرارشان دهیم و در نهایت یک منطق یکپارچه را ایجاد کنیم.
با بهترین برنامه های گوشی قرآنی کودکانه، فرزندانتان به راحتی با برنامه ها ارتباط می گیرند.
وبسایت اسکرچ شامل تمام منابع آموزشی است که شما برای استفاده از این ابزار به آن‌ها نیازمندید. یک اکوسیستم جامع در این وبسایت وجود دارد که در آن افراد مختلف کارهای خودشان را به اشتراک می‌گذارند. باید بگویم که کار با این ابزار احتمالات بی نهایت را برای خلاقیت کودکان ایجاد می‌کند.

۲. Code.org
Code.org یک سازمان غیر انتفاعی است که به تمام کودکان در سراسر دنیا کمک می‌کند تا بتوانند برنامه‌نویسی را یاد بگیرند. این اپلیکیشن روی مرورگر اجرا می‌شود. تمام دوره‌‌های آموزشی این وبسایت کاملا رایگان هستند. Code.org دوره‌های آموزشی خود را براساس رده‌های سنی مختلف دسته‌بندی کرده است. بنابراین بر این اساس می‌توانید بهترین راه‌حل آموزشی را برای کودکان‌تان پیدا کنید.

همچنین برای کودکانی که وقت زیادی را برای پشت کامپیوتر نشستن ندارند، این پلتفرم یک راه‌حل عالی را ایجاد کرده است که افراد بتوانند با استفاده از آن در مدت یک ساعت، یک پروژه جذاب را راه اندازی کنند. برای دسترسی داشتن به این قسمت ‌Hour of Code را انتخاب کنید.

۳. Tynker
Tynker یکی از خلاقانه‌ترین اپلیکیشن‌های کدنویسی برای کودکان بالای سن ۷ سال است. همانطور که از نام این سرویس معلوم است، با استفاده از این ابزار می‌توانید کاری کنید که کودکان با استفاده از کدها کارهای جادویی را انجام دهند. درست مانند اسکرچ، Tynker نیز یک زبان برنامه‌نویسی بصری است که شبیه به بلوک‌های لِگو ساخته شده است. هرکدام از بلوک‌ها مفاهیم متفاوتی از دنیای برنامه‌نویسی را به کودکان یاد می‌دهند. با استفاده از این پلتفرم کودکان می‌توانند پروژه‌های عملی بسیار زیادی را طراحی بکنند.

همچنین این پلتفرم راه حلی را برای پیشرفت کودکان در نظر گرفته است. افرادی که می‌خواهند جدای از درک زبان‌های بصری، کدهای واقعی‌تری بنویسند، با استفاده از این پلتفرم می‌توانند این کار را انجام دهند. این پلتفرم مسیری را برای یادگیری جاوااسکریپت، پایتون و سویفت در اختیار کودکان قرار می‌دهد. البته باید بگویم که کار کردن با این سرویس رایگان نیست و شما باید مقدار ۸ دلار به صورت ماهانه را پرداخت بکنید.

۴. Kodable
هدف اصلی پلتفرم Kodable این است که به معلمان و مربیان در مدارس و مهد کودک‌ها این کمک را بکند تا فضای یادگیری برنامه‌نویسی را وارد محیط‌های آموزشی بکنند. با استفاده از این پلتفرم و راه‌حل‌های مختلفی که برای برنامه‌نویسی ارائه داده می‌شود که از حالتی استاندارد برای یادگیری برنامه‌نویسی استفاده کرد. طراحی این پلتفرم به خوبی انجام شده و افراد را مشتاق نگه می‌دارد. در این سیستم کودکان با سینتکس برنامه‌نویسی جاوااسکریپت همراه خواهند بود. بسیاری از افراد معتقدند وجود سینتکس ساده و دسترسی‌پذیری راحت به جاوااسکریپت، آن را به یک زبان نمونه تبدیل می‌کند.

۵. Hopscotch
Hopscotch یک اپلیکیشن رایگان برای آی‌پاد است که در اپ استور بیشتر از ۱۰ میلیون بار دانلود شده است. این اپلیکیشن برای کودکان بالای ۸ سال طراحی شده است و با وجود داشتن رابط کاربری بسیار ساده، به کودکان این اجازه را می‌دهد تا بتوانند بازی و اپلیکیشن مورد نظر خودشان را طراحی کنند.
وجود فیلم‌های آموزشی رایگان، به کودکان این امکان را می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات را بدست بیاورند.
با آحرین اخبار کودکان به دنیای آنها وارد شوید و درباره آنها اطلاعات به دست آورید.
Mari99

 
نوشته: 3
پیوستن: یک شنبه فروردین 31, 99 1:13 pm
Given: 0 thanks
Received: 0 thanks

برگشت به برنامه نویسی

اکنون هست

;کسانی که اکنون در این تالار هستند: کاربری نام ننوشته است کاربر و 4 میهمان

cron